aszulqa.com

Rupanya Ini RAHSIA Resepi Viral Jagung Rebus Susu Cheese Lebih Sedap Lemak Berkrim Cheesy

Rupanya ada rahsia resepi viral jagung rebus susu cheese menjadi lebih sedap lemak berkrim dan cheesy, lain daripada yang lain. Bukan setakat sedap dari rasa manis jagung itu sendiri, kombinasi susu cair, susu pekat & cheese menaikkan rasa lemak berkrim jagung rebus susu viral ini. Resepi viral mudah dan sedap ni pasti disukai kanak-kanak & seisi keluarga. Sekali dah buat, mesti nak ulang buat lagi. Resepi viral jagung rebus susu ini adalah antara resepi viral pkp (resepi viral semasa pkp), resepi viral 2020, resepi viral 2021 daripada koleksi resepi viral terbaik Malaysia. Selain itu resepi viral jagung rebus susu juga menjadi resepi viral tiktok & resepi viral instagram. Jadi, why not kita try resepi viral yang sedang trending ni.

 
 
 
Kalau sebelum ni kita biasa makan jagung rebus pasar malam dan bila kita rasa nak makan, so kita pun google lah resepi  jagung rebus pasar malam. Tapi yang ni level lain sikit bila resepinya di upgrade jadi resepi jagung rebus susu cheese sebab ada penambahan cheese.
 
 
 
Menu viral pkp ni sangat sesuai sekali dimasak waktu pkp 2.0 ni sebab waktu ni ramai anak-anak sekolah yang menjalani PDPR di rumah. Selalunya anak-anak yang aktif belajar ni sentiasa lapar, jadi menu viral pkp ni sangatlah menepati keperluan ibu-ibu kat rumah yang sibuk nak pantau anak-anak belajar PDPR dalam masa yang sama kena sediakan makanan untuk mereka. Resepi jagung rebus susu cheese adalah penyelamat untuk masakan yang simple tapi sedap. Walaupun ia bukan makanan berat, tapi ia cukup mengenyangkan untuk minum petang ataupun ‘dessert’.
 
BAHAN-BAHAN
-4 tongkol jagung (dipotong dua)
-1 tin susu cair
-2-4 sudu besar susu pekat
-1/2 sudu teh garam bukit
-3-4 cheese keping (dipotong dua)
*Optional- chia seed untuk ditabur
*bahan RAHSIA penyedap resepi (kena tengok SINI)
 
 
 
 
 
 CARA MEMASAK jagung rebus yang enak:
1.Rebus jagung sehingga masak kemudian tos & ketepikan dahulu
2.Buka api & masukkan setin susu cair dalam periuk
3.Kemudian masukkan butter@mentega & garam bukit
4.Kacau sebati
5.Bila dah mendidih, masukkan kesemua jagung yang dah direbus tadi
6.Masukkan cheese keping ke atas jagung dan masak beberapa saat sahaja
7.Tutup api
8.Optional-taburkan chia seed untuk lebih khasiat
9.Bahan RAHSIA penyedap resepi viral jagung rebus susu kena tengok SINI.
 
Tutorial cara masak jagung rebus cheese

 
  
 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

seven + nineteen =

Scroll To Top