aszulqa.com

review staycation Hilton Garden Inn Puchong, Selangor

Review staycation Hilton Garden Inn Puchong, Selangor perkongsian daripada Wan Raziman.

Nama hotel: Hilton Garden Inn, Puchong, Selangor (5/2-6/2)
Bilik: Deluxe King Room
Harga: Rm205.06 (termasuk sarapan)
Booking platform: Trip.com

Tiba di hotel pada jam 2.20ptg, terus ke level 6 untuk checkin, disambut baik & mesra oleh receptionist bernama Justine ?, proses checkin mengambil masa sekejap shj.

✅Di dalam bilik, wardrobe di sebelah kanan, tandas di sebelah kiri, terdapat bathtub di dalam tandas, tandas dalam keadaan bersih & baik. Katil saiz king yg sangat besar bagi saya, rasenye boleh muat 3 orang.

✅Terdapat televisyen, meja kerja & lampu, sofa rehat bersama meja di sebelah kiri katil. Aircond berfungsi dgn baik. Terdapat menu makanan & air di atas meja untuk room service. Saya berpuas hati dengan keadaan bilik.

Gym, kolam renang, restoran Garden Grille di tingkat 6. Gym dibuka 24jam, kolam renang dibuka dri pkul 8pg-8mlm

 

 

??‍♂️Sempat lepak & mandi di kolam renang sekejap pada pukul 7mlm, kolam besar & tak crowded macam di HGI South, KL. Suasana sangat tenang, kalau kolam dia buat Infinity Pool lagi best.

?‍?Di Garden Grille, sy memesan ‘The Mobley Burger’ ?berharga Rm35 bersama ‘Jus Oren’ ?berharga Rm15. Dengan harga itu, saya cukup berpuas hati, rasa burger sama seperti ‘Classic Mobley burger’ yg saya pernah pesan di Rooftop25 semasa menginap di HGI South, Chowkit KL.

 

? Sarapan pagi juga di Garden Grille, terdapat pelbagai jenis sarapan antaranya fruit & salad station, noodle station, nasi lemak, kari ayam, nasi impit, mee goreng, pau, pastry & bermacam lagi.

▶️Saya checkout pada jam 1 tengahari & proses mengambil masa sekejap sahaja.
? kelebihan:
1. Suasana tenang & sunyi, less people. Nak guna lif pun tak perlu tunggu lama.
2. Jarak 500m dri stesen LRT Puchong Perdana
3. Parking percuma & luas
4. Suasana bilik yang baru & bilik luas

? kekurangan:
1. Jauh dari pusat perniagaan (kedai2 runcit & kedai makan), dulu ade shopping mall kat bawah ni tapi dah tutup. Mall terdekat adalah IOI Mall (5km dari hotel). Saya yang tak bawa kenderaan hanya pesan makanan melalui Grabfood.

Kesimpulan, untuk suasana yg tenang, saya prefer di sini berbanding HGI North & South di Chowkit, KL. Bagi saya, dua-dua ade kebaikan & kelemahannya yang tersendiri. 

Kredit: Wan Raziman

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

19 − 3 =

Scroll To Top