aszulqa.com

BUFFET RAMADHAN THE EVERLY PUTRAJAYA

Mungkin ada yang tercari-cari buffet ramadhan 2022 hotel Putrajaya. Antara buffet ramadan Putrajaya yang boleh dikunjungi ialah di The Everly Putrajaya Hotel. Dengan bertemakan Rasa 2 Sempadan, Iftar Ramadan The Everly Putrajaya menyajikan juadah tradisi 2 sempadan yang menggabungkan citarasa negara Thailand dan rasa masakan tradisi Malaysia. Berikut ialah food review buffet ramadan The Everly Putrajaya.

Iftar Ramadan The Everly Putrajaya
Tarikh: 7 April 2022 (Khamis)
Harga: Aku dapat Rm88 (Early bird)
Kalau normal price RM108
Sebenarnya, dari tahun lepas lagi kawan aku duk canang kat aku. Katanya dia suka bufet di Everly ni. Berulang-ulang dia cerita! Jadi, kebetulan aku ada urusan di Bangi, maka aku pun cuba bufet di sini. Adakah sama seperti apa yang di gembar-gemburkan kawan aku?
Ayuh, teruskan baca.
KELEBIHAN
?Ya Allah, aku serius suka kemeriahannya. Aku suka busker yang menghiburkan kami. Aku suka staf dan guest yang ada hari ni. Sporting. Kita juga berpeluang untuk menyanyi sambil diiringi busker. Lepas orang menyanyi, seisi dewan akan tepuk dan bersorak. Meriah!

?Staf sangat bagus weh. Daripada proses aku tempah melalui WhatsApp, sampailah waktu berbuka. Semuanya mesra pelanggan. Tahniah! ????
?Menu yang sangat banyak. Bertemakan Thai dan Melayu. Aku hanya fokus juadah yang rare dan jarang aku makan je.

? Ada shawarma juga. Sedap! Intinya padat.
? Paling laku keras ialah Martabak Kelantan. Licin weh! Orang beratur ya!????
?Kambing golek yang sangat lembut. Dipadankan dengan coleslow dan mashed potato. Nice!

?Daging salai dengan air asam pun sedap. Dagingnya lembut dan tak liat!
?Dessert pun macam-macam dan sedap ya. Mengambil ruang hampir suku lobi untuk memuatkan dessert yang ada. Meriah! Paling aku suka coklat mousse. Pekat coklatnya! Selain tu, ada juga aiskrim, paratha nutella with banana, tapai, serabai, ABC, pulut mangga, aneka kek, biskut raya dan macam-macam lagi.

?Walaupun sate dah sejuk, tapiiiii rasanya sedap. Kuah kacangnya pekat!
?Ada ayam masak ros dan kambing varuval yang pertama kali aku makan. Sedap weh!
?Paling aku suka cucur kat sini. Rangup! Makan pulak dengan kuah kacang. Ya Allah, nikmat!
?Oh ya, ada mesin kopi juga tau! Layan cappuchino sambil kunyah dessert dan dihiburkan dengan muzik. Pergh, terangkat!

KEKURANGAN
Maaf kalau pihak hotel berkecil hati, cuma sekadar reviu jujur untuk penambahbaikan?
? Ada menu yang aku rasa macam tak sesuai jadikan menu berbuka iaitu omelette dengan nasi putih. Siap ada stesen khas tau. Aku macam.. Eh, seriuslah? ?
?Bagi aku sos black pepper untuk kambing golek tu agak masin di lidah. ?
?Char kuetiau kerang pun agak terasa masin kicapnya.
?Aku sedikit pelik dengan ikan masak lemak cili api. Kenapa? Haaaa, sebab ikan tu guna ikan dory yang goreng tepung tu. Selaku anak jati Melaka dan Nogori, agak sedikit pelik bagi aku walaupun unik. ?
? Kek tak ditambah. Masa aku nak ambil dalam pukul 8.30 tu, area tu masih kosong. ? Adakah ditambah selepas itu? Tak pasti.
UPDATE! Sahur bufet di sini menunya semeriah menu sarapan walau egg live station tak ada waktu sahur. Croissant, roti canai pun ada untuk sahur.
Sekian saja reviu jujur aku. Jadi, adakah bufet ini seperti yang digembar-gemburkan kawan aku? Semestinya, ya! Setakat research yang aku buat, The Everly antara bufet hotel area Putrajaya yang harga normalnya masih tak lebih Rm110. Silakan cuba.
Sekian, terima kasih. ?
Kredit: fb Fikri Fiq

Untuk info lanjut buffet ramadhan The Everly Putrajaya 2022 & tempahan klik sini.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ten + eight =

Scroll To Top