aszulqa.com

Sungai batang kali di kaki jalan genting…tempat mandi-manda, berkelah atau berkhemah menarik di selangor

Sungai batang kali di kaki jalan genting merupakan salah satu tempat mandi-manda, berkelah atau berkhemah yang menarik di selangor. 

Lokasi Sungai Batang Kali yang dimaksudkan terletak di seberang jalan Rumah Hutan Bonda Rozita atau lebih tepat berhadapan seberang jalan parkir kereta Rumah Hutan Bonda Rozita. 

 

Jika anda sudah jumpa anak tangga menuruni ke kawasan lapang seperti gambar di atas maka anda sudah sampai ke kawasan yang kami maksudkan. Ada satu khemah penjaga di tepi anak tangga yang akan mengutip bayaran semurah RM2 sekepala untuk anda menggunakan kawasan rekreasi ini. Tempat ini bersih dan dijaga oleh mereka.

 

Selain mandi-manda anda juga boleh berkelah di sini. Kalau nak tinggal lama dari pagi ke petang anda juga dibenarkan untuk berkhemah. Alang-alang sudah sampai sini seronok juga jika berkhemah sambil barbeque bakar ayam. Bila dah penat mandi-manda tentulah kelaparan, tambah sedap bila makan ayam bakar bbq pula tu. Resepi ayam bakar bbq simple dan mudah klik sini.

 

Sungai sekitar Batang Kali sememangnya sering menjadi tumpuan pengunjung untuk beriadah bersama keluarga, kawan-kawan ataupun sanak saudara pada hujung minggu dan cuti awam. Sungai di kawasan ini luas, cantik dan masih dijaga kebersihannya. Ada kawasan air yang cetek dan dalam. Jadi kita kena pandai memilih kawasan yang sesuai untuk mandi dengan selamat. 

 

Selamat beriadah bersama insan tersayang!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

six − 1 =

Scroll To Top