aszulqa.com

review staycation dash box hotel, cyberjaya

Rupanya di Cyberjaya ada hotel best dan menarik siap dengan swimming pool besar depan bilik lagi. Kita ikuti perkongsian pengalaman menginap di Dash Box Hotel, Cyberjaya oleh Siti Melur seperti di bawah ini:

Saya nak share & suggest tempat staycation bersama family atau kawan-kawan di Cyberjaya, Selangor.

Nama hotel: Dash box Hotel, Cyberjaya
Date : Check In : 1/1/2023
Check Out : 2/1/2023
Rate harga : RM140-RM305 (ikut jenis bilik)
Jenis bilik : Dash studio (pool view), Dash twin (kontena/cabin). Saya ambil 5 bilik. Total harga RM1 054.
Boooking thru : website, boleh juga booking dengan apps tapi website lagi murah untuk tarikh saya tu.

Check in/ check out :
Cepat dan tak banyak form nak kena fill up pun. Cuma bagi ic & sign. Deposit RM100 untuk 5 bilik (5 rooms). Sebelum check in boleh sejukkan tekak dulu dengan welcome drink. Receptionist sangat baik & friendly. Ada security guard jaga depan lobby.

 

Check out :
Laju. Just serah room key/card & mereka return deposit. Dah sampai rumah, hotel call ada seluar & earphone tertinggal. Jarang nak jumpa hotel macam ni siap call bagitau dan tanya nak datang ambil ke boleh buang je ?

Breakfast :
Room ada 2 pakej. Include breakfast & exclude breakfast. saya tak ambil breakfast sebab breakfast ala carte bukan buffet dan bagi saya better ambil sekali breakfast sebab hanya beza RM30, dapat room with 2 breakfast. Jika nak tambah breakfast kat hotel kena charge RM40 seorang. Saya suggest untuk korang ambil breakfast so tak pening nk breakfast mana & boleh santai-santai kat blik atai mandi pool sampai check out. ?

Bilik :
Bilik bersih dan sangat best bilik dash studio pool view..betul-betul depan pool.  Boleh buka sliding terus terjun pool ?. Bilik banyak jenis. Untuk bilik yang paling mahal kat situ deluxe room kat level satu, bawah tu studio room. Ada pool view and garden view. Cuma bilik agak kecik, muat-muat je untuk solat. Toilet agak besar. Untuk bilik dash (kontena/ cabin) muat-muat je katil, just nice untuk 2 orang tapi toilet agak kecil. Ada aircond, mini fridge, safety box, iron. Kalau nak bilik dekat dengan pool boleh ambil deluxe pool view, studio pool view & dash kontena.

 

Parking :
Betul-betul depan bilik untuk bilik studio & deluxe. Parking banyak & dekat je dengan bilik. Ada parking OKU.

 

Kolam :
Ada 2 untuk kids dan adult. Best nya sebelah-sebelah je. Menariknya pool ada slides. Pool sampai 10 malam. Malam best je kalau mandi pool air yang warm, dengan lampu biru. Best je. Dengan suasana malam, bunyi air dengan suasana yang tenang. Boleh tengok dekat gambar suasana malam. Bagi sy suasana hotel ni best untnk lepak atau santai-santai dengan family atau kawan-kawan. Sangat cantik, lapang dan sangat menenangkan.

 

Hotel ni betul-betul kat tengah Cyberjaya dekat dengan office. Ada cafe, ada mini gym. Kalau rasa tak nak keluar boleh order grab/ food panda. Mereka hantar betlul-betul depan bilik.

Hotel ni memang recommended untuk siapa yang nak bercuti dalam kl atau selangor. Nak elak dari suasana bising kota. Mandi pool dengan anak-anak. Enjoy with family or friends. I wish u can experience it yourself.

Kredit: Siti Melur

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

16 − 15 =

Scroll To Top